Crearea unei baze de date
Suport de curs <<descarca >>
Site-uri utile pentru examenul de competente digitale:
https://sites.google.com/site/accesscompetentedigitale/home/notiuni-generale/tabele-relatii
Microsoft Access este un program pentru crearea și administrarea unei baze de date relaționale, produs de Microsoft, care face parte din suita de programe Microsoft Office.
Intrebari:
Care sunt etapele de realizare a unei aplicatii Access?
Descrieti pasii corespunzatori proiectarii unei baze de date.
Activitatea de proiectare a unei aplicaţii de baze de date, în general, cuprinde trei etape:
1.Analiza, în care se identifică problema, se identifică elementele aplicaţiei şi gruparea lor pe categorii de obiecte, se stabilesc, pentru fiecare obiect, principalele caracteristici care au relevanţă pentru problema de rezolvat, se alege cheia primară etc. Se stabilesc modul de introducere a datelor, prelucrările , prezentarea rezultatelor.
2.Proiectarea , în care se proiectează în principal tabelele bazei de date şi corelaţiile dintre acestea. Pentru fiecare prelucrare sau prezentare se va crea câte o interogare . Se proiectează machetele şi rapoartele care permit introducerea datelor şi vizualizarea lor în ceea ce priveşte conţinutul , forma şi funcţionarea ;
3.Realizarea aplicaţiei , care cuprinde următoarele faze:
a) Crearea fişierului bazei de date
b) Crearea obiectelor şi testarea lor
c) Încărcarea bazei de date şi testarea apilcaţiei.
Pentru proiectarea bazei de date , respectaţi paşii de bază următori:
1. Stabilirea scopului bazei de date
2. Stabilirea câmpurilor de care avem nevoie în baza de date
3. Stabilirea de tabele necesare în baza de date
4. Stabilirea tabelului căruia îi aparţine fiecare câmp
5. Identificarea câmpului sau câmpurilor cu valori unice în fiecare înregistrare
6. Stabilirea relaţiilor dintre tabele
7. Îmbunătaţirea proiectului
8. Introducerea datelor şi crearea altor obiecte ale bazei
Aplicatii practice
Creaţi o bază de date Access cu angajaţii unei firme de construcţii.
Baza de date trebuie să conţină următoarele câmpuri:
• ID (Cheia principală)
• Numele
• Prenumele
• Data naşterii
• Domiciliul
• Funcţia
• Data angajării
• Salariul
• Concediu (rubrică de tip logic, Yes/No, care va conţine informaţia dacă angajatul a efectuat sau nu concediul de odihnă în anul calendaristic curent).
Populati tabelul cu minim 5 inregistrari.
Intrebari:
Care sunt etapele de realizare a unei aplicatii Access?
Descrieti pasii corespunzatori proiectarii unei baze de date.
Activitatea de proiectare a unei aplicaţii de baze de date, în general, cuprinde trei etape:
1.Analiza, în care se identifică problema, se identifică elementele aplicaţiei şi gruparea lor pe categorii de obiecte, se stabilesc, pentru fiecare obiect, principalele caracteristici care au relevanţă pentru problema de rezolvat, se alege cheia primară etc. Se stabilesc modul de introducere a datelor, prelucrările , prezentarea rezultatelor.
2.Proiectarea , în care se proiectează în principal tabelele bazei de date şi corelaţiile dintre acestea. Pentru fiecare prelucrare sau prezentare se va crea câte o interogare . Se proiectează machetele şi rapoartele care permit introducerea datelor şi vizualizarea lor în ceea ce priveşte conţinutul , forma şi funcţionarea ;
3.Realizarea aplicaţiei , care cuprinde următoarele faze:
a) Crearea fişierului bazei de date
b) Crearea obiectelor şi testarea lor
c) Încărcarea bazei de date şi testarea apilcaţiei.
Pentru proiectarea bazei de date , respectaţi paşii de bază următori:
1. Stabilirea scopului bazei de date
2. Stabilirea câmpurilor de care avem nevoie în baza de date
3. Stabilirea de tabele necesare în baza de date
4. Stabilirea tabelului căruia îi aparţine fiecare câmp
5. Identificarea câmpului sau câmpurilor cu valori unice în fiecare înregistrare
6. Stabilirea relaţiilor dintre tabele
7. Îmbunătaţirea proiectului
8. Introducerea datelor şi crearea altor obiecte ale bazei
Aplicatii practice
Creaţi o bază de date Access cu angajaţii unei firme de construcţii.
Baza de date trebuie să conţină următoarele câmpuri:
• ID (Cheia principală)
• Numele
• Prenumele
• Data naşterii
• Domiciliul
• Funcţia
• Data angajării
• Salariul
• Concediu (rubrică de tip logic, Yes/No, care va conţine informaţia dacă angajatul a efectuat sau nu concediul de odihnă în anul calendaristic curent).
Populati tabelul cu minim 5 inregistrari.
Adăugarea, setarea, modificarea sau eliminarea cheii primare
Este necesar ca fiecare tabel din baza de date să aibă un câmp sau un set de câmpuri care identifică în mod unic fiecare înregistrare stocată în tabel. Acesta se numește cheia primară.
- Ce este o cheie primară?
- Adăugarea unei chei primare AutoNumerotare
- Setarea cheii primare
- Eliminarea cheii primare
- Modificarea cheii primare
4. Tema pentru acasa - 1min
Exercițiu
Completati spațiile punctate:
Deschiderea unei baze de date se face cu ajutorul comenzii ...................................
Daca nu se gaseşte baza de date dorită se apeleaza la .............................................
Salvarea bazei de date se face cu ajutorul comenzii ..................................................
Închiderea bazei de date se face cu ...........................................................................
Tema pentru studiu individual
Fixati notiunile predate la ora parcurgand urmatoarele demo-uri.
Demo 1- Notiuni de baza
Demo 2- Creare baza de date, tabele si relatii
2. Aplicatia Microsft Access 2007 (avansati)