marți, 16 ianuarie 2018

Sem I: 16.01-19.01.2018

MATERIALE SUPLIMENTARE
 PT STUDIU INDIVIDUAL:

Formule-Microsoft Excel


Excel-ul este aplicatie de calcul tabelar. Asta inseamna in mod evident ca scopul acestei aplicatii este acela de a ne ajuta sa facem calcule, folosind tabelele.


Putem face calcule in Excel folosind doua optiuni: formule sau functii.
Definiţie:  Formulele sunt  expresii formate din operanzi (constante şi/sau referiri de celule), operatori matematici (aritmetici şi relaţionali) şi funcţii;
Formula este precedată de semnul “=”; funcţia este o formulă complexă predefinită identificată printr-un nume şi conţine între paranteze o listă de argumente ce reprezintă o expresie.


Completarea formulelor 
  • este operaţia prin care trebuie să se utilizeze facilitaţile Excel pentru copierea  conţinutului unei celule ce reprezintă formule de calcul, şi în alte celule vecine, dar calculele se referă la celule corespunzătoare unor rânduri sau coloane. 
Operaţia de completare este un fel de operaţie de « copiere ». 
Această operaţie se utilizează şi când celula conţine numere sau text.
            Indicatorul de mouse (cursorul) va lua mai multe forme în timpul deplasării într-o foaie de calcul, şi anume :
  • cruce mare – în această formă se poate utiliza pentru activarea sau selecţia celulelor ;
  • săgeată – această formă se va obţine când se deplasează spre marginea unei celule active; când indicatorul are această formă, se poate utiliza mouse-ul pentru deplasarea celulei (copierea conţinutului celulei în altă celulă-mutarea celulei) ;
  • cruce mică neagră – se va obţine această formă când mouse-ul se deplasează spre indicatorul de celula (colţul jos-dreapta = pătrat min negru ;instrument de umplere), forma ce se utilizează pentru a comunica utilizatorului că este permisă operaţia de completare.
Atentie! In operatiile facute pe calculator pentru inmultire si impartire nu se folosesc semnele clasice, folosite la matematica., ci cele specificate mai sus.
Ex: In celulele B3, B4 si B5 am scrise 3 valori: 10, 20 si 30. In celula B6 doresc sa afisez suma celor 3 celule cu valori. Pentru acest lucru, pot folosi o formula.  Formula se scrie in felul urmator:
  1. Selectez celula B6 (fie scriu referinta B6 in „casuta cu nume”, fie o selectez pur si simplu dand direct click pe ea)
  2. Scriu: =B3+B4+B5
  3. Apas tasta ENTER (obligatoriu!)

APLICATIE DEMOSTRATIVA

  • pag.87 manual

Aplicatii pe grupe de elevi



  • manual pagina 89



Tema pentru fixarea notiunilor:
1. Parcurgeti SECTIUNEA din urmatorul soft educational AEL:Microsoft Excel http://advancedelearning.com/multimedia/Microsoft_Office_2007/Excel/index.htm


2. Notati in caiete noutatile prezentate.