luni, 24 octombrie 2016

S7: 25.10-28.10


Inserarea tabelelor si a diagramelor
Materiale didactice utile studiului:

  1. Suport de curs <<descarca>>
  2. Fise de lucru: <<descarca>>
  3. Soft educational<<descarca>
  4. Aplicatii practice:<< descarca >>
  5.  https://templates.office.com/en-us/templates-for-PowerPoint 

I. Inserarea tabelelor


Un tabel organizează informația clar pe rînduri și coloane. Intersecția unui rînd cu o coloană se numește celulă.
Este posibilă crearea unui tabel cu celule de dimensiuni standard sau desenarea unui tabel particularizat cu celule de dimensiuni variabile.
 Fiecare celulă este relativ independentă de celelalte și poate conține:
  1. texte
  2. numere
  3. imagini
  4. formule
  5. obiecte create cu alte aplicații
  • Inserarea unui tabel
În prealabil, se recomandă alegerea unui aranjament (layout) de diapozitiv care permite inserarea tabelelor. 
Pentru aceasta apelăm meniul Format – Slide layout (Aspect diapozitiv) şi alegem de exemplu un aranjament din secţiunea Content layouts (Aspecte conţinut).


  1. selectăm  Insert Table (Inserare Tabel). În caseta de dialog Insert Table (Inserare Tabel) introducem numărul de rânduri şi coloane dorit şi apăsăm OK
  2. completăm tabelul – vezi figura – şi în final facem clic în afara cadrului acestuia.
  • Operatii cu randuri, coloane, celule

  1. Inserare 
  2. Stergere
  3. Divizare
  4. Unificare

  • Formatarea tabelului, coloanelor, radurilor celulelor


II. Diagrame și grafice
Puteți să includeți multe tipuri diferite de date de diagrame și grafice în prezentare PowerPoint. 
Printre acestea se numără:
  • diagramele coloană, 
  • linie grafice, 
  • diagramele cu structură radială, 
  • diagrame cu bare, 
  • zona grafice, 
  • grafice prin puncte, 
  • diagramele bursiere, 
  • diagramele suprafață, 
  • diagramele inelare, 
  • cu bule grafice și 
  • radar grafice.
Adăugarea unui grafic se poate face în două feluri: fie realizăm graficul în Excel şi apoi îl importăm în Powerpoint, fie îl realizăm direct în PowerPoint.
De reţinut:Dacă aţi ales opţiunea de a crea un grafic în Excel şi apoi să copiaţi graficul în prezentare, să nu uitaţi să salvaţi acea carte Excel alături de prezentarea d-voastră. În caz contrar, dacă doriţi să editaţi valorile din graficul introdus în prezentare, PowerPoint va căuta acea carte Excel, iar când nu o va găsi va afişa un mesaj de eroare.