vineri, 16 martie 2012

Activitatea nr.9: 19.11.2012-23.11.2012

Stimati elevi, 
va propun pentru autoevaluare  subiectele de la concursul Judetean CIA 2012

SUBIECT PROBA PRACTICĂ

     I.                CERINŢE EXCEL
Cerintele se referă la fisierul ocrotirea_ padurii.xlsx din folderul sursă CIA2012.
În vacanta de iarnă o parte din studentii Facultătii de Geografie au lucrat la Regia Natională a Apelor si Pădurilor unde li s-a cerut să realizeze, pornind de la un buget initial, un afis cu caracter publicitar care să îndemne la ocrotirea pădurii. S-a dorit ca afisul să aibă un impact cât mai mare asupra celor cărora le era destinat. În functie de munca depusă, studentii au avut posibilitatea de a primi comisioane si prime. Datele au fost retinute în foaia de calcul Studenti. 


1. Determinati utilizând o formulă suma rămasă fiecărui student după realizarea afiselor în coloana Suma necheltuită.                                                                                  (7p) 
2. Determinati valorile câmpului Comision pentru fiecare student, conform relatiei:(12p)
 
3. Studentii ale căror afise au sloganul “Ocrotiti pădurea” si Nr. afise mai mare decât 5 primesc o primă egală cu 8% din Comision. Completati celulele corespunzătoare din coloana Primă cu suma primită de acestia, respectiv, cu textul “Nu se încadrează” pentru ceilalti studenti.                                      (7p)
 
1. Studentii ale căror afise au sloganul “Ocrotiti pădurea” si Nr. afise mai mare decât 5 primesc o primă egală cu 8% din Comision. Completati celulele corespunzătoare din coloana Primă cu suma primită de acestia, respectiv, cu textul “Nu se încadrează” pentru ceilalti studenti.                                      (7p)
2. Scrieti o functie în celula F11 care să verifice dacă valoarea corespunzătoare studentului cu sloganul ”Pădurea-averea noastră a tuturor”, din coloana Bugetul initial este de tip numeric.                   (7p)
3. Setaţi caracteristicile coloanei Comision, prin formatare conditionată, astfel încât valorile mai mari decât media valorilor din coloană să fie afişate pe fundal galben, cu font de culoare albastru închis.         (7p)
4. Determinati numărul total de afise pentru fiecare slogan care apare în tabel. Gruparea datelor si calcularea subtotalurilor se va face în foaia de calcul numită Totaluri.                                           (7p)
5. Copiati continutul foii de calcul Studenti într-o nouă foaie de calcul cu numele Informatii. Filtrati în foaia de calcul Informatii studentii care au Nr. afise mai mare de 10 si nu primesc primă.       (7p)
6. Determinaţi Nr. zile lucrate pentru fiecare student, stiind că activitatea s-a desfăsurat în perioada 01.02-29.02.2012. Nu se vor lua în calcul zilele de sâmbătă, duminică si zilele libere solicitate de studenti.            (7p)
7. Să se afiseze pentru fiecare slogan numărul de afise realizat de fiecare student, numărul total si totalul general al acestora, restrictionând interactiv tabela pe Nume si prenume student. Afisarea se va face într-o nouă foaie de calcul, numită Tabel_pivot.                                                                                       (7p)


1. Pe baza datelor din coloanele B si E ale tabelului din foaia de calcul Studenti, realizaţi o diagramă de tip coloană 2-D grupată, în foaia de calcul Diagramă.                                                                      (7p)
2. Adăugaţi diagramei o linie de tendinţă tip Logaritmic, o culoare de bordură roşie şi umpleţi-o cu gradient, tip „Liniar pe diagonală”, culoarea orange şi transparenţă de 55%.                                     (7p)
3. Stabiliti titlul diagramei în SALVATI PĂDUREA , scris cu font Arial Black, culoare rosie, dimensiune 20.         (7p)
4. Afisati legenda în exteriorul datelor reprezentate grafic, în partea dreaptă.                         (7p)
Salvaţi registrul cu numele OCROTITI_PADUREA_OAMENI_2012.xlsx în folderul cu ID-ul dvs.

     I.                CERINŢE             POWER POINT

Cerinţele se referă la fişierul Plan_de_actiune.pptx din folderul sursă CIA2012.
1.    Deschideti fişierul Plan_de_actiune.pptx şi rezolvati următoarele cerinte:
a)    Aplicati pentru primul diapozitiv tema Urban.                                                               (3 p)
b)    Creati un nou font pentru tema Urban care să contină Font titlu: Verdana si Font corp Andalus de dimensiune 36.                                                                                                              (3 p)
c)    Folosind o funcţie automată inserati imaginea Sigla.jpg, astfel încât să apară pe toate diapozitivele prezentării cu excepţia diapozitivului titlu.                                                                                       (3 p)
2.    Pe primul diapozitiv inserati ca subtitlu “Concurs CIA 2012 - etapa judeteană”. Inserati
în subsol data si ora curentă. Numerotati diapozitivele în subsol.                                       (3 p)
3.    Adăugati animatii particularizate conform următoarelor cerinte:
a)    pentru diapozitivul 2 animatie pentru text după cuvânt;                                                (2 p)
b)    pentru diapozitivul 3 animatie pentru text după literă;                                                   (2 p)
c)    setati animatiile pentru imagine astfel încât să pornească odată cu animaţia
pentru text.                                                                                                                    (2 p)
4.    Salvati în folderul de lucru imaginea de pe diapozitivul 6 cu numele imag.png.  Înlocuiti marcatorii din diapozitivul 2 cu imag.png.                                                                                                 (7 p)
5.    Convertiti la SmartArt textul din diapozitivul 5, utilizând aspectul Listă tinte si stilul Contur alb. Adăugati după elementul Misiune… un nou element care va contine textul Tinte Strategice.               (6 p)
6.    Formatati imaginea de pe diapozitivul 3 utilizând stilul Perspectivă relaxată albă. Asociati un comentariu acestei imagini cu textul Comentariul meu.                                                                                  (6 p)
7.    Inseraţi un diapozitiv nou după diapozitivul 5 în care creati un tabel cu continutul de mai jos. Aplicati tabelului Stilul mediu 2 – Accent 6.                                                                                                    (6 p)
Disciplina
Clasa
Semestrul I
Semestrul II
Media
Limba si literatura română
a IX-a A
9,59
8,87
9,23
Matematică
a X-a C
8,88
8,03
8,45
Limba engleză
a XI-a R
6,76
7,00
6,88
Informatică
a XII-a U
7,75
7,89
7,72
8.    În tabelul creat, inserati un hyperlink către diapozitivul 2 pe textul Limba si literatura română, iar pe textul Limba engleză un hyperlink către pagina web http://www.gramatica-limbii-engleze-online.ro. (6 p)
9.    Inseraţi un diapozitiv nou la sfârşitul prezentării, cu titlul Discipline, si reprezentati printr-o diagrama de tip Bula cu efect 3-D (Bubble) disciplinele din tabel (coloanele: Disciplina si Media).                   (10 p)
10.  Formatati punctele de date prin Umplere, cu imaginea copertei manualului corespunzător fiecărei discipline din folderul sursă CIA2012.                                                                                                      (8 p)
11.  Adăugati efect de tranzitie tip Box In, viteză de tranziţie medie, pentru toate diapozitivele prezentării. Stabiliti derularea diapozitivelor în mod automat, la un interval de 5 secunde.
                                                                                                                                             (5 p)
12.  Creati un fisier Word care va contine pe fiecare pagină câte un diapozitiv al prezentării, urmat de linii necompletate. Salvati fisierul cu numele Notite.docx în folderul cu numele ID-ul de concurs si închideti-l.   (6 p)
13.  Modificati proprietătile prezentării Plan_de_actiune.pptx, astfel: Autor: ID-ul de concurs; Subiect :plan actiune; Cuvinte cheie: operational, analiza; Nume: Proiect; Valoare: uz intern; Tip Text.                                                                                                  (6 p)
14.  Adăugaţi o semnătură digitală prezentării.                                                                          (6 p)
15.  Marcati prezentarea ca document finalizat si stabiliti disponibilitatea numai pentru citire.
                                                                                                                                             (6 p)
16.  Salvaţi prezentarea cu numele Plan_de_actiune.pptx în folderul cu numele ID-ul de
concurs.                                                                                                                             (4 p)